En enkel doft

Var ute och gick i Boulognern idag. Samma stund som jag tog mitt första steg in möttes jag av doften av grus och regnet som låg i luften....

Och av någon anledning slängdes jag direkt tillbaka till svala dagar i Norrbyskär. Minnen av tonårsförälskelser, nätter i tält, nattliga spökrundor och barndomsvänner kom flygandes.

Minnen av Gustav, Markus och Linus, av mellanstadiefnitter och höghöjdsbanor. Minnen av havsvatten och Kerstin sittandes uppe på en garderob. Minnen av nattbad. Minnen av galna upptåg och skräckhistorier. Minnen av sagor som försvann och dagar som aldrig kom till något slut.

Kommentarer
Postat av: Anna

min dag har varit helt ok...lite matt av förkylningen än bara.

*kramar om*

Postat av: maria

så härligt!

2007-04-30 @ 09:51:53
URL: http://amarialarsson.blogg.se
Postat av: malou

mysigt.

2007-04-30 @ 12:36:00
URL: http://maaalou.blogg.se
Postat av: Emil

Vackert skrivet, jag vill också vara barn igen. Allt var så enkelt då!

2007-05-02 @ 08:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback