Tv-spel

Så, nu har jag fått önskningar om att skriva om tv-spel. Shit. Jag är sämst på tv-spel.
Ni anar inte.

När jag var liten var min största källa till Mario, och allt vad det heter, min vän Kerstins källare. Vi spenderade ett antal timmar nötandes ett Nintendo 8-bitars som jag misstänker tillhörde henne bror. Det var riktigt roligt och jag och Kerstin var bäst i hela världen.

Efter de sköna barndomsåren blev det väldigt lite av den varan. Hemma hos oss fanns det alltid tv-spelskonsoller i mängder, men jag spelade nästan aldrig. Var bara mina syskon. Och mamma. Hon var som besatt ibland. Spelade nåt med en liten rund boll som skulle hoppa ... ja ... Jag vet inte.

Och nu har jag Erik. Hela han är som ett tv-spel. image51
Men jag spelar ändå aldrig. Har nog aldrig känt att jag varit särskilt bra på det. Det enda jag faktiskt återkommit till och tyckt varit
roligt har varit Mario Kart 64.
Även fast jag är kass på det. Ni ska se hur min syster vrider sig i skrattkramper när jag, tio minuter efter hon har gått i mål, för allt i världen inte kan ta mig runt den där jäkla regnbågsbanan.

Varför kan de inte fixa ett räcke på den där jäkla vägen?

So, there you have it.

Kommentarer
Postat av: Mårten

Hahahahaa, Klockrent! =D med en fin bild å allt! Var det inte kul att få ett ämne du måste kriva om? ;) Håller med, regnbågsbanan är förädisk asså! helt galet svårt ibland! men ack så underbart kul!
Du måste testa Wii nångång! Perfekt på förfest kan jag lova!

Postat av: Mårten

Ja, det brukar vara så med vissa saker, och alla har nog någon form av relation till tv-spel.. kul att det kom ut så mycket! nästan så jag borde fråga mina läsare vad jag borde skriva om.. bara för att utmana sig själv lixom å se vad som kommer ut.. =D

2007-04-22 @ 22:52:17
URL: http://nofxboy81.blogg.se
Postat av: pejabratz

hah, mariokart är kul, även fast man inte alla gånger är så bra på det :D

2007-04-23 @ 00:18:41
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback