Och alla känslor slog och sprängde hela vardagen full med hål

Jag är gnällig idag. Vädret ute har vridit och vänt på sig, tvekat och undrat, men till slut, ja, till slut, kom solen med dess vårstrålar fram. Och nu, ja, nu är det faktiskt grönt (grönt!) gräs utanför mitt fönster, det är faktiskt fågelsång från trädtopparna och det är faktiskt en varm doft i luften. Och jag har varit ute i kanske drygt 15 minuter. Ja, man ska njuta, man ska ta till vara på det lilla man får, och ja, frisk luft sägs ju vara bra för en också, men jag har ingen motivation till att varken vara ute eller inne heller för del delen. Jag är ur form.

Har börjar på veckans text. Den verkar lovande. Så lovande som tre meningar kan verka. Tvekande potential.

Huvudvärk och andra-dagen-bakis-jobbigt ska nu duschas bort ur kropp och själ och sedan ska middag lagas och ätas. Sen blir det nya tag och små framåtsträvande stordåd.

Eller ännu en dvd med Prison Break.

Återstår att se vad som kommer locka. Jag har mina aningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback