Stockholm

Fredagen spenderades med att jag först fascinerades över hur extrem duktig jag var på att faktiskt hitta till alla ställen jag tänkt hitta och att jag till och med inte åkte fel tunnelbana en enda gång. För någon med lokalsinne som en strandad späckhuggare är det faktiskt ruskigt imponerande.
Efter att jag kommit över fascinationen av mig själv träffade jag Victor, fick lite nycklar och var allmänt glad att se honom. Då han hade andra planer för kvällen åkte jag och mötte upp med Richard på Södra station och vi åkte en pratsam tur ut till Åkersberga och finaste Malin. Tvivlar på att det finns hjärtligare människor att hitta. Guld värda de där två. Vi åt massa god mat och jag besegrade till sist dem båda i Buzz The Music Quiz. Det var underbart kul! Åkte sedan hem till Victor och somnade i den största sängen jag sett på länge.

Lördagen ägnades först åt att nervöst irra runt i Victors lägenhet i jakt på allt jag skulle ha med mig. Sedan begav jag mig till Stockholms Universitet för att skriva antagningsprovet. Shit. Jag hann bli en bunt nervös. Vi skulle skriva en halvlång uppsats, välja mellan två texter och motivera vårt val och sedan förbättra en dåligt översatt text. Det kan ärligt talat ha gått hur som helst. Hörde senare att det tydligen vara tre hela klassrum som skrev tentan. Utbildningen har 22 platser. Hujedamig. Ska förtränga allt som har med det där att göra till jag får resultatet.
Under kvällen åt jag och Virre riktigt god mat på en alldeles lagom restaurang och sedan vandrade vi runt i den fina kvällssolen innan vi hamnade på en riktigt sunkigt ställe där vi drack lite öl, pratade med några lustiga typer vi namn Magnus och Linus och även ett gäng peppade musikkillar trodde sig ha svaret till det mesta. Kvällen slutade med att vi helnöjda lullade oss hem med en öronpropp från AFI's trummis i fickan.

Söndagen var som söndagar ska vara. Seg och lugn. Blev en sväng på stan i regnet, lite fika på Wayne's och sedan hemresa vid två. Alldeles lagom helt enkelt.

Och nu sitter jag här. Hemma igen. Och har faktiskt, tro det eller ej, lyckats fila ihop en hel sida på mitt reportage. På god väg med andra ord. Ska försöka få ihop lite mer ikväll, men det känns som att det är lugna puckar det här. Skönt :)

Kommentarer
Postat av: pejabratz

vilken skön helg du verkar ha haft då :D det är bra det

vad jag jobbar med? jag fiskar...
ne, jag skojsa bara, ehm håller på å lär mig lite just nu, men det kommer bli support på Dell HemPC, scandic hotells trådlösa nätverk, nån webshop för företag å lite till smågrejor. :P

Vilka är AFI?

Postat av: Mårten

Låter som en niiiice visit i sthlm! mmen baar 22 platser! damn asså! och du! hur fick du tag i AFI- öronproppen?

2007-05-14 @ 02:31:32
URL: http://nofxboy81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback