Att Förlora Sitt Språk

Kollar igenom min blogg och tycker att jag tappat mitt språk. Som en bra lärare en gång sa håller jag nästan för hårt i språket, är för noggrann. Och det är sant. Jag skriver, läser, suddar, skriver, läser, suddar, flyttar om, tar bort, lägger till. Och till slut blir jag nöjd. Men mitt i alltihop är det som att jag tappat innehållet. Att det jag skrivit blivit för diffust, för urvattnat. Bara en mängd, till synes, fint uppradade bokstäver. För säkert. För även om jag skriver för att ventilera, för att berätta och för att förmedla så kommer det aldrig fram. Det blir bara ord.

Kommentarer
Postat av: Lillefot

Åh, tack!
Känner igen mig i ditt inlägg. Ibland håller jag också för hårt. Försöker stänga av och låta det bli som det blir.

Postat av: Anonym

kul att du gillar min blogg! kan hålla med dig om ovanstående. sån har jag med varit, har alltid älskar grammatik och velat ha perfekt meningsuppbyggnad. jag kan fortfarande skriva "fint" men sedan insåg jag...
vad sjutton... det är ju en blogg! men var glad över din "kärlek" till språket. den kommer du alltid ha nytta av. ha en bra dag!

2007-11-02 @ 15:30:04
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: Therese

Åå, vad jag känner igen detdär. Är också lite för noggrann ibland. Inte alltid jättebra kanske.
Har dock blivit bättre på att inte sudda så mycket. det går framåt. Men jag irriterar mig fortfarande när jag läser bloggar med många tydliga felskrivningar och bokstäver som bytt plats hit och dit. Det sticker i ögonen lite...

Du har en trevlig blogg, förövrigt ;)
Ha det fint! :)

2007-11-02 @ 23:01:38
URL: http://terees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback