En Speciell Plats

Igår var vi till Bäckboda och bar lådor och prylar och grejer. Vi åt nybakt bröd, drack jordgubbssaft och fick burkar fulla med sylt. Jag plumsade runt i snön och fascinerades över den kolsvarta tystnaden som, tillsammans med månljuset, svepte sig runt tallarna.
Jag inspirerades till kommande fotostunder i ladugården och hittade tomten gömd i ett mörkt krypin. Jag tänkte tillbaka på alla de hundratals kattungar som måste ha sprungit runt på gården under alla år och på hur galna de röd-gröna, storblommiga, tapeterna på övervåningen faktiskt är.

På måndag flyttar farmor och farfar in till Lövånger.
Och även om Bäckboda inte kommer vara detsamma utan dem där,
är jag riktigt glad över att vi får ha det kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback