Anledningarna Är Många

Idag ägnade jag och mina syskon större delen av dagen åt att sortera upp alla de lådor vi, under 20 års tid, fyllt garaget med. Fem timmars arbete resulterade i fem loppislådor, tre sopsäckar, två secondhandsäckar, ett par spara-lådor och ett par efterlängtade återföreningar...

Som jag och min barndoms gnuggissamling.

Pappa är nu stolt bärare av en tillfällig tomahawk, hans sambo av en slemmig geting, min syster av en enorm sommarfågel i svanken, en fisk på magen och lite småklotter på armarna och på mig lyser en orange lilja upp min rygg och något läskigt triballiknande mina armar. När Erik somnat ska han få en pirat i pannan och imorgon kommer nog min kära bror få en streckkod i nacken. Klassiskt. Det har varit en mycket rolig dag i solen.

Ikväll blev det fotboll och sedan
The Happening genom knappt skingrade fingrar.
Och även fast jag älskar hr Shyamalans diskreta eftertexthumor mår jag lite illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback