Apelsiner & Skörbjugg

Igår sov jag till ett. Öppnar ögonen i ett vakuum. Någonstans mellan stan och ett besök hos min mamma hittar jag helglugnet. Inser att jag ska vara ledig i en hel vecka och andas ut.

Hos mamma bjuds vi på middag och upptäcker att vi har samma planer för kvällen;
Sälteaterns improviserade Melodifestival.

På de orangea lapparna i entrén skriver vi ner varsin påhittad låttitel och lägger i en skål. På plats på Västerbottensteaterns varma läktare skrattar jag så jag svettas och gråter om vartannat och mitt i alltihop läser Bengt Strömbro upp mina nyligen nedplitade ord och He/She/It Is framför det roligaste lilla uppträdandet på hela kvällen, såklart.
Så jag vann!
Och fick ett pris.

Möt Sång-Spoven:
image202

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback