Natten Till En Fredag

Jag sitter i soffan tillsammans med fina vänner hemma hos fina Caroline
och skrattar och spelar spel och mår bra.
Jag åker bil hem och skrattar och pratar och mår bra.
Jag sitter hemma framför datorn och läser bloggar och funderar över
vad jag ska göra imorgon och mår bra.

Jag borstar tänderna och mår bra.
Jag tvättar ansiktet och mår bra.

Jag klär av mig och kryper ner i sängen och undrar om jag verkligen mår bra.

Jag får en puss på pannan och mår kanske inte så bra.
Jag börjar vrida mig i sängen och mår kanske inte så bra.
Jag försöker slappna av och mår kanske inte så bra.

Jag sätter mig upp i sängen och försöker ta ett djupt andetag och mår inte bra.
Jag sträcker på ryggen och försöker ta ett djupt andetag och mår inte bra.
Jag sitter framåtböjd kippandes och snorig och mår inte bra.

Det skär i bröstet. Det hakar fast i bröstet. Det strålar åt alla håll i bröstet.
Jag kan inte sitta upp. Jag kan inte ligga ner. Jag kan knappt andas.

Jag lotsas ut till bilen. Jag lotsas in genom glasdörrarna.
Jag lotsas fram till en säng i ett litet rum.

Det sticks. Det knackas. Det mäts. Det känns. Det funderas.

38,6 i feber. En vätskeansamling i lungan. En lätt lunginflammation.
En ipren. En plastmugg vatten. Och en bilfärd hem.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men vad hände..:( Hoppas du mår bättre snart.

Postat av: Richard

Hoppas du kryar på dig snabbt=)

2008-05-16 @ 09:28:40
URL: http://www.ske08.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback