21:59

Idag har jag haft den uslaste fulaste jävla dagen på hela det här året. Så för att skifta fokus tvingade jag mig själv att läsa lite kurslitteratur. Plockade upp Skrivboken.
Läste de 26 sidorna jag skulle. Läste några till. Bläddrade bland citaten. Log.

Så nu är jag
där igen.

För det är alltid där jag hamnar. Jag trivs där. I den känslan. I den tanken.
Men nu ska jag plocka bort kraven på mig själv. Istället ska jag bara skriva. Utan något mål. Jag måste bara skriva. Jag behöver skriva. Uppenbarligen. Så, ge mig något. Vad som helst. Ge mig en plats. Ge mig ett namn. Ge mig en känsla. Ge mig några ord. Och så kanske kanske det kan bli något bra.


"The story started with no difficulty as a story does
when it is ready to be written"
- Ernest Hemingway

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback