Lägenhetshets

Varje morgon sätter jag mig vid datorn och går igenom den lilla lägenhetsjaktsrutinen. Bostaden, blocket, privata hyresvärdar und so weiter. Oftast sjukt fruktlöst. På sin höjd någon liten etta på Bostaden som redan har 200 intresserad (där jag och min ett-åring till kötid med andra ord inte har mycket att sätta emot).

I mitt huvud har jag samtidigt en bild av den perfekta lilla lägenheten med sovalkov till ett bra pris med rimligt avstånd till det mest nödvändiga (skolan, IKSU och alla mina pärlor till vänner). Jag har efter en tid tvingats inse att det nog inte kommer bli något av och att jag kommer få nöja mig med en skrubb på Teg för 4000+ i månaden - inklusive noothing.

Men. Idag hittade jag den. Drömlägenheten som ser ut att uppfylla alla de små krav jag ställt. Så nu hoppas jag för allt i världen att den ska bli min. I need this. Snälla världen. GE MIG.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag håller tummarna för dig vännen!

Postat av: Madde

Jag med :) Ses i morron!

2009-08-11 @ 20:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback