Hej världen

Jag är med bostad. Jag är också med internet, vad som skulle kunna liknas vid ett jullov och faktiskt de roligaste och finaste vännerna ever. Mitt korridorsrum kan numera räknas som uppstyrt, mitt liv likaså. Det känns grymt! Jag har aldrig uppskattat 21 kvadratmeter så mycket som jag gör i detta nu.

Fem ynka dagar kvar till julafton men ännu har ingen julstämningen visat sig, vilket helt enkelt kan bero på att jag är tjugofyra år och inte åtta, tolv eller tjugotvå (när slutade den egentligen smyga sig på?).

Ikväll har jag städat, packat, slagit in julklappar och blivit lite lätt förälskad i
Joseph Gordon-Levitt. Imorgon och på måndag förmiddag hjälps jag och Erik åt att städa ur hans gamla nya lägenhet och sedan åker jag hem till Skellefteå. Kurslitteraturen åker med som en fysiskt tung påminnelse om att jag inte är helt ledig, men med allt roligt jag har inplanerat på måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, måndag och torsdag känns det som om att den kommer att få vila ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback