Något om en apa och en fråga om struktur

Skatteverket var lite av ett skämt och jag gick därifrån med ännu ett bidrag till den växande ångesthögen.
Nu blir det verkligen att ta ett steg i taget. Babysteps:

Steg 1: planera onsdagens redovisning.
Steg 2: börja granska uppsats.
Steg 3: redovisa genusgranskningen.
Steg 4: skriv klart hemtentan.

Steg 5: andas.

Steg 6: granska lite mer uppsats.
Steg 7: gå på grillfödelsedagsfest.
Steg 8: sov!
Steg 9: andas och sov lite till.
Steg 10: styr upp jobbekonomin och deklarera.

Steg 11: visst borde det vara sommar vid det här laget? inte?
jaha, bara måndag om en vecka säger du? ja men då så.

Kommentarer
Postat av: fröken Munther

Du! Jag satt ju med det där ett tag till igår, och kom fram till att det "egentligen" inte är så svårt (efter att stackars Tomas fått stå och klappa rygg och trösta en timme, och sedan sitta bredvid på en stol och lida sig igenom allt med mig). Och på torsdag ska jag gå på den där informationsträffen och hoppas på att de där berättar för mig att jag har tänkt rätt.



Men skulle inte vi förvirrade som sitter och svettas över deklarationen göra det tillsammans någon dag? Och då tänker jag alltså de av oss som har företag, någon av de andra kanske har stenkoll på det här. Så slipper man liksom lida i ensamhet i alla fall.

2010-04-20 @ 10:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback