Mitt tjugohundranio

2009 var året då jag startade företag. Tillsammans med Hanna och Per tog jag också över uppsatsa.se. Även om vi inte direkt drunknat i arbete var det ett viktigt steg i rätt riktning. 2009 var även året då jag kom halvvägs i min utbildning och fick lite mer kött på benen i form av praktik och praktisk tillämpning av det som jag lär mig om dagarna.

2009 var året då jag slutade att äta godis, bakade och lagade mat som aldrig förr, hälsade på fina Alida i Norrköping, älskade IKSU, besökte ishotellet för första gången, var i mysiga Kyrktåsjö hela två gånger, åkte till Stockholm för lite kvalitetstid och en Paramorespelning, skrattade ihjäl mig i en stuga i Bygdsiljum samt vaccinerade mig mot den evigt omtalade svininfluensan.

2009 var året då en del vänner fick barn. Andra fann kärleken, medan alltför många tappade bort den. 2009 var året då ett vi blev två jag. Med kärlek tackade vi för det som varit ♥

2009 var året då mina käre bror tog körkortet, gick på studentbal och efter all längtan äntligen tog studenten. Det var året då min kära syster var bortrest mest hela tiden och min far fick sitt efterlängtade biljardbord. 2009 var året då min mamma visade var jag fått en av mina bästa egenskaper ifrån. 2009 var året då vi alla tog hand om varandra lite extra.

2009 var året då sommaren fylldes av allt från magont och tårar till solsken, bubblor och fest. Jag jobbade såklart på kyrkogården och mitt i allt vansinne växte sig den stora kyrkofamiljen stark. Jag spenderade mycket (men ändå alltid för lite) tid i Bäckboda och försökte fota så snart inspirationen kom till mig. Det gjorde den dock tyvärr alltför sällan. 2009 var också året då Trästocksfestivalen visade sig från sin allra bästa sida.

2009 var året då jag faktiskt var hemlös i fyra månader. Utan något eget studsade jag mellan att vilja gräva ner mig i en grop av självömkan och att älska livet. Skellefteå fick verka som ett tillfälligt hem stora delar av tiden och staden växte sig fast. Där fann jag nya vänner och fördjupade de vänskaper jag hade sedan tidigare. 2009 var året då jag älskade min hemstad.

2009 var året då jag missbrukade Spotify, iTunes och min gröna iPod som om det inte fanns någon morgondag (missbruket sammanföll fint med transformeringen till Mac-älskare och iPhoto-junkie). Många nya musikupptäckter gjorde 2009 till ett underbart musikår och HÄR kan ni ta del av 55 av de låtar som jag älskade allra mest.

2009 var året då jag fick dela med mig av Bäckboda till de allra bästa under en underbar nyårshelg. Det var året då jag kom till insikt om mycket, många gånger om. Det var året då jag tog några viktiga steg och vågade lite mer, varje gång.
2009 var året då allt hände.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Mycket bra musik! Schysst :)

Postat av: nicola

kingbra musik lisa! =)

2010-01-08 @ 14:35:16
URL: http://nicola-hood.blogspot.com
Postat av: Monica

Älskar din blogg Lisa!

2010-01-08 @ 15:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback