23:29

Mätt och belåten somnade jag sent i natt. Gårdagens fest var helfin. Imorse vaknade jag med spinningpeppens konsekvenser i benen och ett hårvirrvarr reflekterandes i spegeln. Sovmorgonen var välbehövd.

På en snötäckt dvalande badbrygga satt jag med solen i ansiktet och tänkte att jag skulle ha varit längdskidåkare. Dagar som dessa vill man aldrig gå in. När jag väl tackade vårsolen (ja, visst kändes det nästa så?) och gick hem bestämde jag mig för att spendera några timmar i köket. Morotsbröd, pinnbrödsdeg (Bygdsiljum imorgon!) samt pesto- och kycklingsallad. Grey's (♥) på det och lite bläddrande bland gamla bilder i en sliten blå mapp undangömd bakom alla böcker i bokhyllan. Lördagar som denna gör sig bäst efter fredagar som igår. Fint.

Nu längtar jag efter påsklov och Bäckboda.

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej finis! Du det där lät ju härligt och vad duktig du är i köket :) Du får börja åka längdskidor vettja, vi tittar på Vasaloppet nu :) Hörs & ses! Puss

2010-03-07 @ 10:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback