Ett krigsfilmsdygn

Green Zone överraskade igår med att nog vara en av de bästa filmerna jag sett på väldigt lång tid. Inga förväntningar och en ständig biopepp kan nog ha förstärkt upplevelsen, men trots att jag kritiskt försökt plocka isär min upplevelse av filmen har jag bara kunnat komma fram till en enda sak: den var så jävla bra.

Ikväll har jag sett The Hurt Locker. Också bra. Oscarsnomineringar brukar jag sällan förstå mig på, än mindre Oscarsvinster. Sandra Bullock i The Blind Side: visst! Hon var ju awesome (säger jag som inte ens tycker om henne till att börja med). The Hurt Locker som bästa fim: nja. Den kommer nog hur som helst att växa på mig, gnaga sig fast.

Åh. Jag har fastnat i filmträsket nu, med ett helt lager som ska avverkas. Loves it.

--

Imorgon ska jag träna som aldrig förr och sedan blir det klarspråksfest till jag stupar. Om en vecka har jag påsklov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback