ett, två, tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det.

Jag och Klas har pluggat som två småpuckon de senaste dagarna. Sakta, sakta har det gått framåt.

Min hemtenta är inte alls klar, men alla tankar, idéer och halvfärdiga resonemang ligger och lurar i ett Word-dokument döpt Svenskan i EU. Nu gäller det bara att knyta ihop alla trådar. Göra något vettigt av det.

I två timmar har jag nu suttit och väntat på att min pluggnerv ska vakna till liv och kicka igång den där nattliga kreativiteten som jag vet att jag sitter på. Under tiden jag väntat har jag läst bloggar, kollat Facebook, korrläst en fin liten karta samt slumpmässigt googlat språkrelaterade termer för att lätta på det dåliga pluggsamvetet.

Nu börjar jag dock känna att det kan vara dags att sätta igång. Det är ju bara att gört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback