Hej tappra läsare

Jag bloggar inte. Ni kanske märkt?

Det jag dock gör är att jag skriver uppsats. Bara i skrivandet av föregående mening funderade jag över hur verbanvändningen framställer mig som aktör inom de processer som verben skapar i satsen. Jag andas, lever och är min uppsats. Den är det jag tänker på när jag somnar, när jag sover och när jag äter, cyklar och pratar. På min cykelfärd hem från universitetet igår natt ropade jag ut för mig själv i den kyliga vårnatten att jag ju måste räkna bort genitivkonstruktionerna i objektsfrekvensanalysen.

Mitt liv som uppsatsskrivare är med andra ord inte sunt. Och det lämnar definitivt inte tid över för särskilt mycket lugn, ro, kvalitetstid och sömn. Ej heller för kreativitet och skrivlust. Så därför skriver jag inte här och därför fotar jag inte heller.

Men. Så småningom ska ju uppsatsen vara klar (och förhoppningsvis är den då också det) och då tänker jag att jag sakta kommer att komma tillbaka, en prioritet i taget. Mitt skrivande här är kanske varken prioritet ett, två eller ens fem, men så småningom kommer jag även till denna punkt på livslistan.

Vi ses då med andra ord.
På andra sidan uppsatsen.
(Det är vackert där har jag hört.)

Kommentarer
Postat av: Emil

Jag kan köra copy+paste på stycke tre om vi byter ut "uppsatsskrivande" mot "pendlande lärare"! Det kommer en sommar 2011 Rönnblom, vi siktar på den :)

Postat av: Monica

Duktig du är fina vännen min. Älskar dej. Längtar efter att du kommer tillbaka. Puss.

2011-05-11 @ 19:40:25
Postat av: Madde

Jag saknar dig! Både i verkliga livet och på bloggen... kämpa på finaste du, vi ses och hörs :)

2011-05-12 @ 22:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback