En ny start

Ger mig på nytt in i bloggandet med en större tro på att jag har något intressant att säga :) Är sedan tre veckor tillbaka (är det inte mer?) nöjd Gävlebo.

Var på poertyslam häromdagen och en gästpoet sa att Gävle var den högsta plats i Sverige som han besökt. Jag tyckte det lät jättelustigt! Själv har jag tagit mitt pick och pack o flyttat 61,7 mil söderut för att komma hit. Aldrig varit norr om Gävle? Skärp dig!

Idag har jag ägnat min lediga tid (av vilken jag har alldeles för mycket) till att gå på stan. Köpte lite grejer till mitt studentrum, en tröja, choklad och ett hänglås. Det är konstigt vad man har på sin inköpslista i början när man flyttat, allt från verktyg till lekakulor och duschdraperier.

Jag har flyttat hit för att läsa en kurs i kreativt skrivande. Har alltid älskat att skriva och när jag plötsligt kom på att jag var fruktansvärt less på att aldrig vara riktigt nöjd med det jag tog mig för så bestämde jag mig i allra sista stund att söka den här kursen. Och vad jag sett hittills så kunde det nog inte ha blivit mycket bättre. Allt känns positivt i mitt liv helt plötsligt. Som om en liten lampa tänts och gör att jag ser allting lite klarare, lite tydligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback