Var börjar ditt liv?

Sitter och jobbar med en text till kursen jag läser. Vi har fått i uppgift att svara på frågan "Var börjar ditt liv?". Vi får skriva om vilket tillfälle eller vilken händelse som helst, utom befruktningen som skapade oss eller dagen vi föddes. Jag kan alltså välja att skriva om när mina morföräldrar träffades, när mina föräldrar gick på sin första dejt eller någon händelse i mitt eget liv som haft stor effekt på fortsättningen av mitt liv.

Jag har börjat på en text. Den handlar om dygnet innan, och de första minuterna av, en resa jag gjort. En resa som påverkat mig och mitt liv på så många sätt att jag inte ens kan förstå. En resa som visat mig mycket av vad som är viktigt i livet och vad jag är faktiskt är kapabel till. Den har visat mig vilken kärlek som övervinner allt och vilken kärlek man inte alltid kan räkna med. Den har förändrat mitt liv och mitt sätt att leva. Men framför allt har den visat mig att jag kan och jag vågar.

Var börjar ditt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback