Bekymmersfritt

När jag var liten brukade jag och mina vänner spendera mycket tid i lekparken, så klart. En av grejerna vi brukade göra var frågesport i gungorna. Det hela gick ut på att ett antal personer gungade medan en satt på staketet framför dem. Mellan gungorna och staketet drogs även ett streck i sanden. Personen på staketet ställde då en fråga som de andra skulle svara på. Men innan man fick svara var man tvungen att få upp fart på gungan och hoppa över strecket. Missade man fick man sätta sig på gungan igen och hoppas att man fick upp farten och tog sig över strecket igen innan någon av de andra kom på svaret och hoppade.
Timmar av våra unga liv spenderades just där i gungorna.

Kom att tänka på detta när jag läste någon skriva att man borde leka lite mer. Det borde man. Jag skulle då må betydligt bättre om jag fick gunga lite då och då. Kanske åka lite rutschkana.

Kanske borde hitta mig en gunga idag. Och leka lite bekymmersfri.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där känns sa bekant sa jag tror att jag maste ha varit med nan gang :)

Postat av: Mårten

Leka is the shit! man måste leka annars dör man typ inombords! vad tror du om den här diktraden?
"Jag är galen på låtsas för jag kan leka
Du är galen på riktigt för att du inte kan det"
lycka till med diktandet.. =) och gungandet! =D

2007-04-04 @ 13:19:46
URL: http://nofxboy81.blogg.se
Postat av: Mårten

sorry, dubbelpost

2007-04-04 @ 13:22:42
URL: http://nofxboy81.blogg.se
Postat av: pauline

Åh va härligt det låter! Gungbräda var nog en favorit hos mig, efter gungorna såklart(:

2007-04-05 @ 09:47:27
URL: http://barap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback