Energi!

Efter en hektisk vecka börjar jag äntligen landa och känna att jag har läget under kontroll. Ny bra musik ger mig mig energi tillsammans med vårsolen och bekanta ansikten som återvänder hem. Jag känner festivalpepp inför helgens Umeå Open samtidigt som jag börjar inse hur ett uppsatsarbete skulle kunna struktureras upp. Jag läser tidigare forskning och annan sekundärlitteratur med ett genuint intresse och tror att det kommer kunna bli riktigt bra det här.

Imorgon ska jag hålla en presentation på Hovrätten och just nu känns det inte alls som något farligt. Jag kan ju faktiskt det här. Och i tolv timmar mellan igår natt och idag mitt på dagen fick jag ha världens finaste energispridare här på besök ♥

Citat från dagens läsning:

"Och liksom ett ensamt löv inte gulnar utan hela trädets tysta vetskap,
så kan den felande inte handla orätt utan det tysta medgivandet hos er alla."

ur Profeten av Kahlil Gibran

Så klokt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback