Back in business

Tillbaka i Gävle igen. Kom klockan sex imorse, det regnade och var riktigt dött i stan bortsett från några tappra själar som skulle släpa sig till jobbet. Mina väskor kändes inte så farligt tunga faktiskt, men det var ändå en befrielse att komma innanför studentdörrarna. Hemma igen. Skrev klart och finslipade min text, skickade iväg och stöp i säng. Riktigt skön sömn.

Har sen under dagen pluggat en hel del, snackat massa med syster och handlat massor eftersom kylskåpet i stort sett bara innehöll rödbetor, skinka och messmör (som jag för övrigt inte ens äter) när jag kom hem.
Nu är jag alltså fattig och har ett kylskåp full med god och bra mat. Värt ändå. Och även fast det regnar och jämngrått ute, även fast jag har massa plugg som måste göras till imorgon och även fast min förkylning har nått ett nytt all-time-low så känns allt bra. Det känns bra för att plugget jag ska göra faktiskt är riktigt kul, det känns bra för att det här regnet kommer få våren att skynda på sina steg och min förkylning för att jag med gott samvete kan spendera mina kvällar med att kolla sköna tv-serier och glida i mjukisbyxor 24-7.

Och så ska Subways öppna i Gallerian. Subways is the shit!

Och nu, billig och mättande njutning i form av havregrynsgröt. Ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback