SOL har pölsa i huvudet

Hejja! Har handlat mat för 400:-, städat hela lägenheten och håller just nu på att tvätta för fullt. Kommer vara helt slut ikväll på festen! Men sånt brukar ju vända som tur är :)

Ringde och jagade ner facket igår, krävde att få veta varför jag måste betala så snuskigt mycket pengar till dem mycket varje månad, alla jag pratade med hade ett och samma svar: Sven Otto Littorin. Vilken kille. Man blir ju så glad och peppad när man som student måste betala högsta avgiften även fast de helt plockat bort studerandevilkoret för a-kassan. Allt känns ju så logiskt och genomtänkt. Ja, snälla, ta mina pengar, jag menar, jag har ju inget annat att lägga dem på. Kan ni inte ta dem och spola ner dem i toaletten åt mig? För visst är det så att inga av mina pengar kommer gå till dem som är sjuka eller arbetslösa? Och jag kommer inte får tillbaka lite av pengarna om det skulle hända mig nåt? Nej? Men dåså, vad bra. Här, ta dem. TA DEM.

Frågade också hur mycket pengar jag skulle slippa betala om jag gick ur facket (för det har jag ju ingen anledning att vara med i nu) och bara fortsatte vara medlem i A-kassan. Vet ni hur mycket jag skulle spara? Hur mycket jag skulle slippa betala in varje månad? 13 kronor. TRETTON KRONOR.

Kommentarer
Postat av: Anna

ja då kanske du inser att det är inte facket du ska gå ur utan a-kassan för den får du ju ändå inte förräns du har jobbat ett halvår..

Tack nya regering för att ni gjort det än nattsvartare och än fattigare för unga stundenter..tack för inget framtidshopp och en kall sommar.

Men facket kommer jag aldrig gå ur, för de har alltid gjort sitt yttersta för mig.

Postat av: crazypill

haha herregud

2007-03-24 @ 08:05:08
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Karin

tack för igår:) trevligt! vi sa nog ut ikväll igen.. häng på om du vill:)

2007-03-24 @ 14:38:59
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

okay:) hoppas ni får trevligt:)

2007-03-24 @ 17:40:19
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback