En Födelsedag

Fyllde år igår. Bakis som ett ägg släpade jag mig på vingliga ben till ICA för att köpa glass, kakao och färdigbakade bullar. Väl hemma skulle kladdkakor massproduceras. Att vara illamående och stå i ett varmt kök med ätbara saker framför sig är inget jag rekommenderar. Men det gick vägen. Och vid två-tiden kom släkten inflygandes med paket och knappt nyktra tonåringar. Det fikades och åades över lägenheten. För fint har vi fått det. Smycken, inredningsgrejer och orkidéer uppenbarade sig ur färglada presentaskar.

Senare följde fulmat hos kära syster och Jonas medan "Torkel i Knipa" visades på vardagsrumsväggen.

Efter samtal med kära Alida blev det mer fika hos E's familj där Elin också fyllde år. Sågar i alla dess former, fler orkidéer, stearinljus och smycken blev mina. Tack.

Idag är jag hemma. Det gick bara inte imorse. Så idag ägnar jag mig åt vila och egen tid.
Precis vad jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback