När Man Borde Sova

Det märks att både jag och Erik jobbar heltid. När sovrumslampan släcks barnsligt tidigt hör vi hur dammråttorna sätter fyr på lägerelden och utför krigsdans. I köket står alla hushållets djuptallrikar på hög. Gröttallrik på filtallrik, filtallrik på yoghurttallrik, yoghurttallrik på gröttallrik. Gröt på gröt på gröt. En veckas frukostdisk, för två. Jag skriver inte heller på bloggen. Eller fotar överhuvudtaget. Jag tar det som ett tecken på att mitt jobb är aningens oinspirerande. Och mina fötter hatar mig.

Men den tid jag får över i slutet av en dag som börjar halv sju spenderar jag med goda vänner och galna träningsinstruktörer. Och de får mig att må bra. Och då spelar det andra inte lika stor roll, egentligen.

Kommentarer
Postat av: Emil

Min jobb? ;) Hoppas du fick hem en glad Erik? Det borde han vara efter segern mot mig och Rikard, sov gott. Kram =)

Postat av: pejabratz

prioriteringar. må bra = allt :)

2008-04-25 @ 11:13:10
URL: http://pejabratz.blogg.se
Postat av: pejabratz

ja visst gör jag det. trots att jag haft körtelfeber och fortfarande känner mig svag i kroppen ibland har jag inte mått såhär bra på länge :D

2008-04-25 @ 13:57:33
URL: http://pejabratz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback