But Then Again, I'll Probably Always Feel This Way

Nu är det så, att inga usla datahögtalare, inget grumligt youtube-klipp och ingen fult sammansatt myspace-sida kan förmedla den kärlek som är 2008 års hitintills bästa skiva. Det går bara inte. Att länka till nåt sånt vore en skam.

Nej, nu vill jag att ni lägger hederliga pengar på att köpa skivan och att ni sedan väntar till rödgula lönnlöv dalar ner på fuktiga trottoarkanter en sen och sval hösteftermiddag. Då vill jag att ni ge er ut med hörlurar som injicerar kärlek direkt i blodomloppet. Som skapar ett virrvarr mellan hjärtat och hjärnan. Som försiktigt lyfter era fötter från marken, mot stjärnorna. Då kan ni ta och lyssna på den. Hela. Från början till slut.

You need not, to find a cure
for everything that makes you weak

image185
Om du nu inte går med på det så spara den åtminstone till en sån där lång busstur.
Eller en sån där tungfotad promenad.
Eller en sån där dag då du vill lära dig tycka om kärlek igen.
Och banjos. Och hjärtformade handgranattatueringar.

länk.
bild.

Kommentarer
Postat av: Per

Fantastiskt bra. Det är något med gitarren och stämman som öppnar upp den där känsliga sidan som man ibland trott försvunnit...

Postat av: P

Jag ska vara ärlig, jag har inte lyssnat på nyaste skivan så mycket, men visst måste du hålla med om att Sometimes (den äldre) är resor bättre? Har jag missat något eller är det så?

(jag har inte alls lyssnat på den nya, knappt ens 2 gånger)

2008-04-01 @ 10:42:58
Postat av: Lisa

P: Jag tycker att den senaste skivan är bättre än Sometimes (och Live-skivan). Framförallt tycker jag att sången och texterna är snäppet starkare och det är större variation mellan låtarna än på första skivan. Fast den är bra den med ;)

2008-04-04 @ 00:03:17
URL: http://flupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback