Kalas

Förra helgen var vi bjudna på födelsedagskalas hos min mamma.
Jag tycker verkligen om födelsedagskalas. Fikat, familjen, det trånga benutrymmet och de små fina paketen. Det är fint. Min familj är fin. Och mammas bullar är goda. Det finaste är att vi alltid skrattar jättemycket. Att min syster verkligen äter sitt fikabröd med vördnad. Att den som sitter längst in alltid måste ut först. Att min mormor är världens bästa mormor.
Och att det aldrig är långt till nästa födelsedagsfirande.

image201
Idag har jag varit dålig på att tänka på allt som här så här fint.

Imorgon är det måndag.
Mitt mål för dagen ska bli att se något positivt i allt, att inte äta ens lite socker
och att tänka på att jag kommer vara ledig hela nästa vecka.
Det är bra mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback