It starts out as a season in reverse

Söndagarna kommer alltid lika plötsligt. Min började i ett bakistillstånd: varm, törstig och tung i kroppen. Bakom persiennerna anade jag solen när jag kravlade mig upp. Gårdagen var fantastiskt bra.

Denna söndag har promenerat, handlat, ringt fina vänner samt fikat med korridoren. Alldeles lagom. Nu blir det lite film och serie nedbäddad i sängen. Fortfarande helg. Fortfarande ledig. Fortfarande lite bakis.

-

Idag har jag passat på att fota också. I min analoga Pentax har det under typ två års tid legat en halvtagen färgrulle. Idag fotade jag upp det sista för att göra plats för en 36:a svartvit film. Detta för att jag och mina käre far ska framkalla film och göra bilder under påsken. Sist jag gjorde det var typ fem år sedan så nu längtar jag verkligen. Prasslet från fotopapperspåsar, doften av framkallningsvätska, strukturer som sakta smyger sig fram. Underbart.

Men ja, nu ska jag alltså foto lite svartvitt och har därför ägnat någon timme åt att söka inspiration. Fann några bra
fotosidor, några underbara bilder och en himla massa fantastiska fotografer. Skörden av dagens fotopepp och inspirationskällor hittar ni här (det började med svartvitt, men spårade sedan ur med superhjältebarn och what not ♥). Weheartit är ju bara hur bra som helst.

Kommentarer
Postat av: Perki

Det låter ju som en grymmmm sönda´. Lovely! Och påriktigt-foto är ju också riktigt skoj, men bilderna tar ju slut så fort, måste ju välja sina tillfällen helt plötsigt. Du är så duktig som håller på, vill se hur det blir sen! Nu måste jag lägga mig annars får veckan en riktigt seg start. Kram kram. /Erik

2010-03-14 @ 23:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback