En pappahistoria

Min pappa har gett mig fotograferandet. Han har gett mig egenskapen att bry sig till det ytterst när det verkligen gäller.

Han har gett mig den bästa humorn i världen.

Han har gett mig bondskan. Han har gett mig världens bästa farföräldrar.
Och världshistoriens godaste köttbullar.

Han har gett mig egenskapen att alltid se muppig ut på bild.
Han har gett mig kunskap om bilkörande och matematik.
Han har åtminstone försökt ge mig tålamod.

Han har också gett mig en näsa. Och Rönnblomsvinklade fötter.

Att jag sedan fått det impulsiva och tjurskalliga, det drivna och det känsloladdade och en bunt andra ting är en helt annan historia.

En mammahistoria.

Men den sparar vi till en annan dag.

Kommentarer
Postat av: pejabratz

hah, typ det mesta "bra" och "roliga" egenskaperna har jag fått efter pappa å, de mesta jag fått av mamma ser jag som negativt, inte allt, men mycket av det :D

Postat av: Mårten

Verkligen fint skrivet Lisa! =)

2007-04-29 @ 13:34:18
URL: http://nofxboy81.blogg.se
Postat av: Pauline

Haha, va gulligt=)

2007-04-29 @ 15:17:07
URL: http://barap.blogg.se
Postat av: Linda

Du skriver så bra och fint Lisa:)

2007-04-29 @ 16:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback