Gråskala

Ute viner vinden, kastar de runda snöflingorna runt runt, upp och ned. Lite som det där avsnittet av Alla vi barn i Bullerbyn ni vet. Storm. Vi sitter inne i tv-rumssoffan och äter chokladdragérade jordnötter. Jag gör det i alla fall. Jocke suger snarare på katthår.

Pannan bara slukar ved. Har kommit ner till en någorlunda normal rumstemperatur nu, det blev lite svettigt där ett tag. Nu är jag eldmästare. Fokuserar på det.
Istället för att vara en utbildningsloser.

Det finns för mycket att välja bland. Jag önskar jag hade skygglappar och bara såg de första fem jag hittade. Kunde begränsa mig. Men nej. Jag måste överväga alla världens möjligheter. Att jag sedan saknar förmågan att bestämma mig .. ja, det säger ju sig självt. Bekymmer.

(Fast jag har lyckats utesluta något jag otaliga gånger funderat över) (Men då hittade jag ett gammalt spöke som blev intressant igen. Ge och ta. Ge och ta)

Kommentarer
Postat av: Ewie

fin färg på bloggen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback