Fem År

För fem år sen: Skulle jag strax avsluta andra året på Kaplanskolans samhällsprogram. Hade slitet mig igenom året och repat mig efter höstens och vinterns mörkerdepression. Var tillsammans med Christoffer och hade äntligen hittat rätt bland alla nya människor. Jag och mina vänner för oövervinnerliga och jag såg fram emot den bästa sommaren på länge.

För
tre år sen: Jobbade jag på Xzakt som säljare. Festade varje helg tillsammans med de andra lirarna på jobbet i hopp om att vi skulle kunna skaka av oss den bittra jobbkänslan. Hade just lärt känna Erik och vi dejtade lite i smyg.

För ett år sen
: Bodde jag i Gävle och skrev och skrev och skrev. Älskade alla nya människor jag lärde känna och försökte lära mig att älska mig själv med. Fotade otroligt mycket och plöjde igenom alla intressanta serier jag kunde hitta. Försökte leva nyttigare, förälskade mig i staden och i vårvärmen.

För
tre månader sen: Låg jag sjuk i galet mycket feber. Jag jobbade åt fem olika arbetsgivare och någonstans i bakhuvudet malde tusen tankar kring vad jag skulle göra till hösten. Livet kändes innehållslöst och jag saknade min kreativitet.

Igår: Inbillade jag mig att jag inte alls är sjuk i lunginflammation och är en supermänniska som inte behöver ta ner tempot ens en liten procentenhet. Jag höll i en liten bebis och trivdes med det. Spelade Mariokart på Nintento Will och åt nyttig chokladmousse.

Idag: Har jag varit blek och frusen. Smygit runt på loppis och burit runt på balkongmöbler. Har brutit mitt eget löfte om sockerförbud och mår dåligt. Försöker varva ner och är glad över omtänksamma människor.

Imorgon: Är det söndag. Söndagar blir som söndagar blir. Som om de har en egen fri vilja.

Om ett år: Vill jag tro att jag strax är klar med min andra termin på en av två möjliga språkutbildningar. Men tanken på det ger mig lite ångest. Varför vet jag egentligen inte, men det gör det.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ha en bra kväll. =)

Postat av: Emil

ARGHH det var ju den här saken jag skulle skriva om under dagen den 16:e men som försvann =P Ville bara att du skulle veta att jag egentligen var först =D Ha det bra så ses vi.. Kram!

2008-05-18 @ 11:28:58
URL: http://emilmarklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback