Åtta Små Dagar

Det är åtta dagar kvar till ansökningarna till högskola och universitet ska vara inne. Den där framförhållningen jag tänkt mig skulle trilla in under vintermånaderna kom aldrig riktigt ända fram och nu sitter jag i den där jävla båten. Titanic tror jag den heter. Jag har insett att jag inte kan trycka bort allt det jobbiga, som alla dessa val är, längre.

Därför har jag bestämt mig för att tacka nej till allt vad jobb heter under den kommande veckan, packa det allra viktigaste och flytta ut i
skogen i två dagar. Alldeles ensam. Där hoppas jag på att komma fram till vad jag ska söka. Jag ska också jobba med översättningsjobbet som jag skjutit på i all evighet. Och så ska jag ägna tid till photoshop. Och till att skriva. Och läsa. Och lyssna på musik. Och bara vara ute i det tysta.

Kanske ska jag ta med mig katten? Bästa Jocke.

Skulle inte tacka nej till två hela veckor där ute, men två dagar får bli en början.
Tid att andas. Känna efter vad jag vill.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kanske ska säga Grattis till pengarna också :P Jag har inte fått veta än ang skatten och det är smått spännande. Ja, blev en riktigt god middag. Visst är det du som inte gillar lax? Prova, det blev faktiskt gott :) Snacka om lyx att åka ut till skogen, vara själv i några dagar och bara ha det bra. Jag vill också. Hoppas bara du kommer fram till vad du ska plugga. Men du får ha det så bra där ute så ses vi på lördag. Det ska bli kul! Kram

Postat av: pejabratz

det låter som en minst sagt härlig och sund idé. lycka till =)

2008-04-08 @ 09:21:42
Postat av: Caroline

Jag fick brevet från Skatteverket idag :) Det var ett fint brev. Fick för mig att du inte gillade lax efter ditt inlägg om "laxjäveln" :P Blanda ihop allt i en enda stor röra. Mycket äpple. Det var jättegott att ha i :) Gud, så mysigt och skönt. Men är du inte lite mörkrädd?:P Jag minns när jag var hemma själv i Klutmark... det var lite läskigt ibland på kvällarna...

Ja, ska bli härligt med helg. På skolan håller vi på med att granska artiklar och ska ha redovisning på fredag. Så helgen kommer bli skön. Kram

2008-04-08 @ 14:41:35
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se
Postat av: Caroline

Förresten, följde Jockepocke med?:)

2008-04-08 @ 14:42:18
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback